Skip navigation

دیشب پس از بحث با عمه جان که چند روزی از اصفهان آمده به نتایج قابل توجه روانشناسانه‌ای در رابطه با موضوع مهم خانواده رسیدیم:
۱- برای هر فرزند خانواده دو عنصر مهم برای تربیت همیشه لازم است. الف) اقتدار ب) پیگیری. نتیجه‌ی بحث این بود که من از پیگیری در دوران کودکی بی‌نصیب بوده‌ام و پسر عمه‌ام (فرزند همین عمه‌جان) از اقتدار. من در گوشه
‌های همان اقتدار سفت و سخت خودم را قایم می‌کردم و چون کسی پیگیر احوالم نبود به راحتی در همان محل و مکان و زمان قانونی آن کار را که می‌بایست بکنم را نمی‌کردم. و آن دیگری وقتی که پیگیر احوالش می‌شدند می‌دیدند که اصلا آنجا که باید باشد نیست. آن یکی مدرسه را در سال دوم متوسطه ول کرد و این یکی دقیقا در مواعد مقرره درسش را به پایان رساند و یم لیسانس دشت کرد که نه چیزی ازش فهمید و نه چیزی آموخت!
۲- اهمیت زیاد مادر زن در مقابل امیت ناچیز مادر شوهر!!! : اگر زن یه مادر داشته باشد که بیاد و داماد و دخترش رو زفت ورفت بکنه زندگی ادامه می‌یابد. ولی اگر مادر زن بی‌توجهی بکنه زندگی در همان آغاز از هم می‌پاشه!! این با نمونه‌های بسیاری به عنوان یک نتیجه‌ی علمی به تایید جمع من و عمه‌ام رسید.

پاسخی بگذارید

